O1 ściąga (geometria ustawiona)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adix2001
    Classic
    • 2007
    • 14

    O1 ściąga (geometria ustawiona)

    Problem z mocą już przy 2000obr.


    A jak się ten problem objawia? Co to znaczy że przy 2000obr.? Jedziesz sobie spoko np. 20 min. moc ok i nagle co?
    Czy może to zaraz po pierwszym uruchomieniu silnika takie coś?
    Daj doświadczonym więcej konkretów.
  • markaz
    Classic
    • 2006
    • 35

    #2
    O1 ściąga (geometria ustawiona)

    Auto nie trzyma kierunku na wprost, nawet na autostradzie (Gliwice - Katowice) cały czas muszę kontrować w lewo (bo ściąga w prawo :P .
    Myślałem, że sprawa prosta zgobiłem geometrię i nic, dalej ściąga :shock:
    Poradzili spróbuj na innych oponach, spróbowałem - to samo.

    Wogóle mam wrażenie, że auto jest dodatkowo bardzo czułe na pochyłości drogi.
    Opony 205/55 R 16.
    Co jeszcze mogę sprawdzić :?:
    TDI Celebrate
    Oszczędzam komfortowo!

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      markaz,
      rozumiem że na szarpakach byleś i nie ma nigdzie luzu, ściaganie jest winą geometrii,
      widzialem i doswiadczylem na sobie, co mozna sp....... w czasie ustawiania, dla przykladu: ASO Fiata ustawiało mi geometrię gdy auto stało na podnośniku.................
      koniecznie sprawdź całą geometrię, przód i tył a także zwróć uwagę na pochylenie przednich kół, ja tak mialem, zbieżność i geometria ok ale nieiwelka różnica w pochyleniu ( miesciło się w nawiasach) i auto sciągało w prawo.
      robileś coś z przegubami ??
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • markaz
        Classic
        • 2006
        • 35

        #4
        Robiłem przegląd rejestracyjny o luzach nie było mowy. Może faktycznie coś z pochyleniem kół... :?: , ale przegubów nie ruszałem.
        TDI Celebrate
        Oszczędzam komfortowo!

        Komentarz

        • b-bar01
          Elegance
          • 2007
          • 985
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez markaz
          przegubów nie ruszałem
          dlatego pytam, bo przy wymianie/odkrecaniu przegubów też przestawia sie pochylenie i potem pretensje.... " przecież uklad kierowniczy nie ruszany a ściąga".
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz

          • maciek1
            Ambiente
            • 2006
            • 155

            #6
            U mnie też ściaga w prawo.
            Wydaje mi sie, ze to jest zwiazane za nadrważliwym wspomaganiem kierownicy. Nic sie nie da z tym raczej zrobic, bo droga jest zawsze pochylna (powinna byc) w prawo aby woda sciekala.

            Zobacz, ze jak bedzie objazd na autostradzie i bedziesz jechal przeciwnym pasem ruchu (przez czas objazdu), to Ci bedzie wtedy sciagac w lewo.
            Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              maciek1,
              auto powinno jechać prosto, chyba że są doły, ale na płaskim prosto.
              Zamieszczone przez markaz
              Auto nie trzyma kierunku na wprost, nawet na autostradzie (Gliwice - Katowice)
              coprawda tr.siekierkowska to nie autostrada ale u mnie nic nie ściaga.
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • bob1979
                Classic
                • 2008
                • 9

                #8
                taka szybka myśl: ciśnienie w ogumieniu.
                pamiętam, że w poprzednim autku miałem właśnie tak: różnica w barach między lewą a prawą i już autko za cholerę nie trzymało kursu.
                It's a long way to Tipperary,
                It's a long way to go.
                It's a long way to Tipperary
                To the sweetest girl I know!

                Komentarz

                • jack.
                  Drive
                  • 2009
                  • 70

                  #9
                  Lub geometria była robiona bez sprawdzenia ciśnienia. Ja jak jadę ustawiać wcześniej sam pompuję do nominalnych wartości.

                  Komentarz

                  • markaz
                    Classic
                    • 2006
                    • 35

                    #10
                    maciek1,
                    sprawdziłem wieloktotnie, faktycznie jak jest objazd po lewym pasie to ściąga w lewo, ale trochę słabiej. Dlatego myślę mam dwa problemy do rozwiazania.
                    Po pierwsze dlaczego ściąga w prawo na całkiem prostej drodze (np. parkingu), po drugie czy faktycznie musi tak nerwowo reagować na pochyłości jezdni (inne auta, którymy mam okazję czasem jeździć Clio, A6, Forester, Panda, a nawet inna O1 tak się nie zachowują).

                    Ciśnienie sprawdzałem i jest idealne, próbowałem z wyższym i niższym.

                    Geometrię ustawili mi w ASO Lelek - zawsze twierdziłem, że to fachowcy... :roll:
                    Mistrz serwisu - tak go tytułowali - poradził mi zmianę opon (spróbowałem na innych), a ewentualnie w drugim kroku "dynamiczną korektę geometrii" - trochę się tego boję.
                    Mówił tez coś, że to wina starego typu wspomagania kierownicy :?: , ale nie mam pojęcia co to miało znaczyć. Auto mam z 2004 roku i nie wydaje mi się, żeby zmieniali coś w sprawie wspomagania kierownicy.
                    TDI Celebrate
                    Oszczędzam komfortowo!

                    Komentarz

                    • janusz35
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 143
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Może to być wina opon, kiedyś tak miałem(w clio) ale było widać, że opona jest ścięta (poprzedni właściciel nie przejmował się geometrią). Co do ustawiania geometrii (z zasadzie zbieżności bo regulacja kątów nalezy do rzadkości a wielu mechaników twierdzi że katów sie nie ustawia(!) reguluje się reguluje tylko trzeba chcieć i umieć, ale to na marginesie- co do zbieżności - podstawa to prawidłowo napompowane koła oraz obciążenie samochodu (wkładaja ciężarki do środka). Niektórzy mechanicy szczególnie na stacjach diagnostycznych regulują zbiezniśc korzystając z płyty-"skręcając" lub "rozkrecając" drążki i przejeżdżając przez płytę aż wynik będzie prawidłowy ale taka metoda ma za duży dopuszczalny błąd.

                      Komentarz

                      Pracuję...